COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK
Slankekure

Sund slankekur med stenalderkost

28. august 2014

Mange har efterhånden hørt om begrebet stenalderkost, som står for en form for kostplanlægning, hvor man følger de ældste råd i verden om sund kost. Egentlig er der mere tale om erfaring end direkte råd, idet man udnytter den kendsgerning, at man i fortiden levede af naturens råvarer, som viste sig at være sund og nærende, idet nutidens forarbejdede mad er fuld af usunde og fedende tilsætningsstoffer, som gør det svært at holde vægten nede på et naturligt niveau. Mange anvender derfor nu stenalderkost til som en effektiv slankekur, og metoden anbefales varmt af eksperterne.

Hvad er stenalderkost?

Stenalderkost kan give dig et højere energiniveau, bedre hud, bedre søvn samt et gavnligt vægttab, så der er altså tale om virkelig gode og nyttige fordele. Det handler om at spise proteiner, fedt og gode kostfibre. Kunne du tænke dig at hoppe på stenalderkost? Eller lyder det for machoagtigt? Stenalderkost kan måske virke som den helt rigtige livsstil for mænd, som jo elsker kød med masser af proteiner. Men fortidsmenneskene levede jo også meget af kød men også af planter, så kvinderne kan roligt følge trop med denne gode slankekur. Det gælder kort sagt om at ændre sin livsstil, således man helt automatisk fremover spiser sunde råvarer på samme måde og fordelt hen over dagen ligesom fortidsmenneskene gjorde dette i sten-alderen. Erfaringen viser jo, at det er sundt og slankende at spise på denne måde. Vi har brug for fedt og protein som hovedbestanddelen i vores daglige indtag af næringsstoffer. Vi skal også have mineraler, vitaminer og kostfibre, som vi hovedsageligt får fra grøntsager og frugt. Grov, fiberrig kost er vigtig, men den kan man sagtens få uden at spise stivelsesprodukter (brød). Stivelse er nemlig samme form som sukker, som er usundt for kroppen. Stenaldermennesket spiste ikke stivelse. Man kan læse mere om stenalderkostslankekuren online, hvor det fremgår, at en sund kost især skal bestå af kød, fisk, fjerkræ, æg, nødder, svampe, frugt og grønt.

 

 

 

Læs mere på bloggen

You Might Also Like