COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK
Inspiration til kuren

Frugt slanker

9. juni 2014

Forskningen har heldigvis kunnet fortælle os den glædelige nyhed, at det er sundt og slankende at spise frugt. Det kommer ikke helt bag på os, da vi allerede var klar over denne effekt fra grøntsagerne. Så der findes visse frugter, som du bare kan spise løs af. Her får du en oversigt over de ti sundeste frugter. Jeg fandt denne statistik i bladet iForm, hvor man kan læse hele artiklen om de sunde frugter. Her får du en komplet guide, hvor frugterne bliver omtalt i den rækkefølge med de sundeste først.

 

10 slanke frugter

Frugt bugner af sunde stoffer og smager vidunderligt. Det er dog ikke alle frugter, der er lige slankende. Nogle kan gøre dig tykke, mens andre hjælper dig med at holde kiloene væk fra taljen.

Dine sande venner er dem, der holder dit blodsukker stabilt, og dem er der heldigvis rigtigt mange af. Her kan du læse top 10 oversigten over dine bedste venner i frugtkurven – og giver dig samtidig en liste over dem, der er smartest at nyde i begrænset mængde. Listen er udfærdiget af ernæringseksperten Martin Kreutzer.

 

Slankefrugt nr. 1: Honningmelon

Honningmelonen indtager 1. pladsen som super slankefrugt.

Slankefrugt nr. 2: Hindbær

Hindbær er pakket med stoffer, der beskytter dit immunforsvar.

Slankefrugt nr. 3: Cantaloupemelon

Cantaloupemelon er spring fyldt med C-vitamin.

Slankefrugt nr. 4: Jordbær

Du kan roligt guffe dig mæt i jordbær. De har nemlig et lavt indhold af glucose.

Slankefrugt nr. 5: Abrikos

Spis løs af de friske abrikoser, de har nemlig et lavt energiindhold.

Slankefrugt nr. 6: Grape

Den syrlige grapefrugt indeholder store mængder af stoffer, der sænker dit kolesterol.

Slankefrugt nr. 7: Blomme

De små runde sensommerfrugter har et enorm højt indhold immunforsvarsstyrkende stoffer.

Slankefrugt nr. 8: Blåbær

De små bær er propfyldt med C-vitamin.

Slankefrugt nr. 9: Æble

På trods af æblets store kalorieindhold, så har skolelærerens yndlingsfrugt ingen dårlig indflydelse på blodsukkeret.

Slankefrugt nr. 10: Pære

Da størstedelen af pærens energi stammer fra frugtsukker, er den et meget blodsukkervenligt måltid.

Frugt er sundt, men nogle frugter er sundere end andre. Der findes endda visse frugter som feder, og dem skal man holde sig fra.

Billede:  Ronnie

Læs mere på bloggen

You Might Also Like