COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK
Slankekure

Slank i en fart

13. februar 2014

Vi lever i dag i et fortravlet samfund. Alting skal bare gå så stærkt. Vi skal udnytte tiden maksimalt i vores korte liv. Men døjer vi med for mange kilo på sidebenene, så kan de sjældent fjernes i løbet af nul komma fem. Den slags tager tid. Man skal nok ændre sine spisevaner og sin livsstil. Man skal spise mere sundt og dyrke mere motion. Opskriften kender vi jo alle. Men her kommer der et par gode råd til dem, som har travlt med at tabe et par kilo i en fart.

 

Tab 2 kilo på 1 uge

Du har en uge, til du skal til en stor fest, men din kjole strammer lidt for meget på de helt forkerte steder. Bare rolig – der er råd for det, hvis du bider tænderne sammen og pukler målrettet. Den personlig træner Lotte Arndal guider dig til at tabe et par kilo, inden ugen er omme. Den bedste og sundeste vej til en slank krop er uden sammenligning en god og sund livsstil. Men når det er sagt, er der bare nogle gange, hvor man kan have brug for et quick fix og skal tabe sig i en fart. Lotte Arndal, der er personlig træner og indehaver af Arndal Spa, hjælper både kvinder og mænd til at få den krop, de altid har drømt om – og det er en længerevarende proces. Men indimellem kommer der kunder, som har brug for at tabe sig hurtigt i forbindelse med deres arbejde. For eksempel modeller, der har en stor opgave i Paris en uge efter, men som inden det skal slanke sig to cm i taljen, eller skuespillerinder, der skal slanke sig til en bestemt rolle. Her giver hun dig sin opskrift på en to kilo slankere krop på en uge. Forbered dig på, at det bliver hårdt – som i virkelig hårdt.

Powerwalk eller jog hver morgen – og hver aften

For at få din krop til at smide så meget som muligt, skal du dyrke masser af motion og forbrændende træning. Højintens motion giver en klar forbedring på sigt, men fordi denne uge handler om at få din krop til at tabe sig hurtigt og få dig til at se slankere ud med det samme, skal du træne med lav til medium intensitet. Hvis du træner med høj intensitet, og du ikke er vant til det, kan dine muskler føles pumpede og fulde af blod og syner ikke slankere, end da du begyndte. Det betyder, at du skal powerwalke eller jogge, alt efter hvilken form du er i til at begynde med. Og du skal gøre det 1-1½ time hver morgen. Og 1-1½ time hver aften. Jep, 2-3 timers konditræning om dagen.

Træn muskler hver dag

Når du har så kort tid til din mission, handler det ikke om at øge iltoptagelsen, men om at tabe dig hurtigt. Derfor skal du træne hele kroppen igennem og lave mange repetitioner med meget lav vægt, så du sveder, men ikke pumper dine muskler op. Du skal presse dig selv, men ikke syre til. Du kan sagtens bruge dit normale træningsprogram, skru blot ned for vægten. Du skal gøre det hver dag hele ugen.

Drik kun vand

… og ok, også lidt urtete, men intet med kalorier i. Husk at drikke masser af vand mellem måltiderne, så du bliver mæt på ingen kalorier.

Sov mindst 8 timer hver nat

Når du vil slanke dig, er det vigtigt, at du sover rigtig meget. Det vil sige minimum otte timer. Du regenererer nemlig fysisk, når du sover. Desuden hjælper søvnen til, at du ikke ophober væske i kroppen. En veludhvilet krop binder ikke væske på samme måde som en træt krop, og udover at du ikke buler ud af væske, bliver din hud flottere.

Spis kun kød og grøntsager

Din kost denne uge skal allerhelst kun bestå af kød og grøntsager – og intet andet. Det vil sige, at du heller ikke må få nogen dressing (ikke engang den nok så sunde olie/eddike-dressing). Hvert måltid skal bestå af 100 gram hvidt kød – hvid fisk, f.eks. torsk, kylling eller kalkun – og dertil grøntsager i en mængde, der fylder 1-2 gange så meget på tallerkenen som kødet. Grøntsagerne må meget gerne være dampede, da det er nemmere for din mave at nedbryde. Du skal spise dette måltid mindst fire gange om dagen, gerne fem, også selv om du ikke er sulten. Din krop har brug for proteinet, som holder din forbrænding oppe. Hvis du er mere sulten, for eksempel om morgenen, er det ok med en lille portion havregrød lavet på vand. Det giver lidt mere brændstof til dagen.

Her kan man læse mange flere råd om at tabe nogle kilo i en fart:

You Might Also Like