COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK
Inspiration til kuren

Slank med æggekage

17. september 2014

Morgenmaden er det vigtigste måltid på dagen, og et stort skud protein fra morgenstunden kan holde dig kørende længe og øge din forbrænding. Det kan derfor være en god ide at starte dagen med en sund æggekage. Der er en væld af forskellige opskrifter på æggekage. Denne vil være en relativ basal opskrift, som du selv kan krydre med hvad du har lyst til.

Æggekage om morgenen

Den helt basale udgave som jeg laver ofte om morgenen indeholder kun to æg og 50 gram hytteost. På den måde får jeg over 25 gram protein fra æggekagen samt under 400 kalorier.

Det er relativt ligetil at lave denne ret. Du pisker de to æg, og vender derefter hytteosten ned i. Du skal nu bruge en pande med fedtstof på. Hvis du forsøger at begrænse dine kalorier, så vær opmærksom på ikke at bruge for meget olie, da dette er utrolig rig på kalorier. Steg den piskede masse indtil den stivner på den ene side. Vend den herefter. Den skal ikke have lige så længe på den anden siden, men giv den gerne indtil osten smelter. Det er helt utroligt lækkert!

Din egen personlige udgave

Opskriften ovenfor er meget skin and bones only. Hvis du har travlt om morgenen, så er den tilpas hurtig og simpel af lave, hvilket er lækkert i en travl hverdag. Men hvis du har bedre tid, så kan du tilføje en bred vifte af grøntsager til retten.

Jeg vil foreslå at sautere løg og champignon, før du steger æggene, da man får en utrolig mængde smag fra løgene. Personligt så spiser jeg retten med løg om morgenen. Mens løgene sautere, så skræller med gulerødder som jeg spiser ved siden af retten. Jeg kan gode lide at den knasende kontrast til den bløde æggemasse.

Jeg håber at denne opskrift på æggekage falder i din smag.

Læs også den her artikel fra familiejournalen.

 

Billede: angermann

Læs mere på bloggen

You Might Also Like