COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK
Inspiration til kuren

En madplan kan hjælpe med vægttab

15. november 2013

Situationen er altså, at man ønsker at komme lidt ned i vægt. Man ønsker at spise sundere mad, men ingen ønsker vel at dø af sult. Hvordan overskuer man problemet nemmest? Man opstiller simpelt-hen en ugeplan, som viser hver dag, hvad din menu består af, så din opgave går ud på at holde dig til denne plan. Indlægget består af uddrag fra effektivkur.dk:

Billig slankemad med vægttab

Når man beslutter sig for at gå på slankekur er der et hav af muligheder og det kan være svært at gennemskue, hvad der er bedst at vælge. Det er derfor en god ide at lave en kostplan og indrette sig med indkøb og lignende efter denne. Det koster jo f.eks at skulle lave en ny ret hver eneste dag frem for at kunne lave noget simpelt såsom en gryderet, hvor der som minimum er til to dage.

Brug en madplan

Madplaner laves af to grunde:

For at spare penge

For at spare tid

En madplan kan måske hjælpe dig med at planlægge dine indkøb så du ikke kun sparer penge, men også sparer lidt på resurserne og ikke smider god mad i skraldespanden, så det går til spilde. Du kan eventuelt kigge på denne side, hvis du vil vide mere om hvordan du kan stoppe madspild. En god madplan sparer dig også en masse tid. For det første kan du klare langt størstedelen af dine indkøb til en uge i ét huk. For det andet har du mulighed for at planlægge din mad således, du f.eks kan lave mad til to dage i træk. Det bruger jeg selv, hvis jeg ved, jeg er sent hjemme en dag og har svært ved at nå at lave mad den dag. Du kan også planlægge maden på den måde, at du f.eks kan få kogt bønner én dag og så bruge af dem de næste dage.

En god madplan

 

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag
Morgenmad Kogte æg,tomater og linser Kogte æg,tomater og linser Tun, tomater og linser Tun, tomater og linser Tun, tomater og linser Snydedag Amerikansk morgenmad
Frokost Bønner med tun og hytteost Bønner med tun og hytteost Omelet Omelet Salat med laks Snydedag Linsesuppe med kylling
Aftensmad  Chili con carne  Chili con carne  Kylling med chili  Kylling med chili  Tøm køleskabet  Snydedag  Tøm køleskabet

 

Hvad er slankemad?

Fælles for alt mad som man betegner som slankemad er at det ikke indholder så mange kalorier. Typisk slankemad man spiser for at tabe sig indeholder omkring 1500 kalorier om dagen. Normalt når man taler om slankemad tænker man på kedelig salat og noget magert kød som eks. tunfisk eller kylling. Det behøver ikke være så kedeligt, der er mange typer af slankemad som både er vel-smagende og både billigt og godt. Spis mindre portioner – normalt spiser vi alt for meget, brug eventuelt en mindre tallerken. Få dit protein fra kød, æg og fisk. Kroppen skal bruge proteiner og protein fra kød, æg og fisk er noget af det med mindst fedt i. Spis grøntsager. Pas på med frugterne hvis du vil tabe dig, hold til til grøntsager og spis flere af disse. Drik vand mens du spiser. Vand fylder også maven og er med til at forlænge den periode du er mæt i, det er også sundt at drikke vand og du får skyllet kroppen igennem. Drop de hvide kulhydrater. Hvidt brød og pasta er ren sukker, drop det og fokuser mere på langsomme kulhydrater.

Læs mere om at opstille en kostplan på hjemmesiden her:

 

Læs mere på bloggen

You Might Also Like