COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK
Alt om slankemad

Vejen til et hurtigt vægttab

27. juni 2015

Står du og har brug for at tabe nogle kilo super hurtigt, er du fx kommet lidt for sent i gang med at træne til bikini-kroppen er et hurtigt vægttab ideelt. Se otte lette og simple tips til et hurtigt vægttab herunder.

En motivationsfaktor

Ofte sige et hurtigt vægttab at være en kortvarig løsning, men et hurtigt vægttab kan sagtens være den rette løsning, hvis man står og skal noget specielt – og et hurtigt vægttab kan også sagtens være en længerevarende løsning, hvis man husker at spise med måde. Et hurtigt vægttab kan også være en motivationsfaktor, da mange går i stå med deres projekt vægttab efter kort tid, fordi de ikke ser resultater.

Otte tips til et hurtigt vægttab

1) Lad gryder, potter og pander stå på komfuret under aftensmaden og anret din tallerken ved komfuret, før du sætter dig. På den måde spiser du cirka 10% mindre.
Hvis du skal have rester fra aftensmad med som madpakke, pak da resterne ned i små beholdere. Hvis du spiser af en stor beholder, er du tilbøjelig til at spise over 50% mere, end du egentlig havde sult til.

2) Børst dine tænder efter aftensmaden, inden du sætter dig i sofaen.
På den måde vil du have mindre lyst chokolde og tips, når TV’et bliver tændt.

3) Skip reklamerne. Zap væk eller mute lyden og læs et blad, når der er reklamer på TV. Studier viser, at når du ser billeder af lækkerier og sukkerholdige snacks, tænder for dit appetit-center i hjernen og gør dig mere sulten.

4) Hvis din familie er nogle slikminde, så køb slik til dem, som du ikke selv kan lide.

5) Ændr dine mål. I stedet for at gå efter at tabe ti kilo, bør du gå efter at tabe ét kilo – ti gange. Og giv dig selv et skulderklap hver gang, det lykkes.

6) Et stort udvalg vækker din appetit. Derfor er det en god idé at købe få forskellige former for usundheder – og mange forskellige grøntsager, så du får lyst til at spise flere af dem.

7) En slik/mad-trang varer normalt kun omkring 10 minutter, så når du får lyst til godter, kan du distrahere dig selv ved at lægge neglelak, facebook’e, ringe til en veninde eller noget helt fjerde.

8) Spis langsomt og giv din krop en mulighed for at fortælle, når den er mæt i tide, før du har spist for meget. Dette kan du gøre ved at spise ved pinde eller holde gaflen i den modstte hånd end den, du plejer.

 

Læs mere på bloggen

You Might Also Like